Hogeschool NIFA en NIFA Academy: een volgende stap naar morgen

Hogeschool NIFA heeft zich getransformeerd in een landelijk partner voor accountants- en administratiekantoren. Een partner in praktijkopleidingen, cursussen en trainingen voor directie en medewerkers van deze kantoren.
“Voor ons was en is dit een hele bewuste keuze geweest”, aldus Peter Paul Cornielje, directeur van Hogeschool NIFA. “Door je te focussen op deze specifieke doelgroep, is onze toegevoegde waarde veel groter. Want ons aanbod en de inhoud, maar ook onze werkwijze is helemaal afgestemd op deze branche. Bovendien maakt het onze organisatie veel slagvaardiger en wendbaarder. Door onze focus kun je namelijk sneller inspelen op veranderingen in de accountancy- en administratiebranche. En die zijn er continu.”

Cornielje: ”Hoe belangrijk is het als je kantoren laat meedenken in de opzet van ons aanbod en dat je hun ook inhoudelijk daarbij betrekt. Want we vinden dat de dagelijkse praktijk van een accountants- of administratiekantoor z’n weerslag moet krijgen in ons onderwijs. Zonder de theorie heb je geen vakkundige basis, maar zonder de praktijk heb je geen kennis van de markt”, zo betoogt hij.
Dat dit de effectiviteit van het onderwijs, het enthousiasme van deelnemers en de herkenbaarheid van de stof verhoogt, lijkt een vanzelfsprekendheid te zijn.

De opleidingen van Hogeschool NIFA leiden studenten op voor het uitoefenen van een functie, terwijl NIFA Academy meer in het teken staat van een leven lang leren door een aanbod van cursussen en trainingen. Dat doen zij vanuit de overtuiging dat de wereld niet stilstaat en dat veranderingen, nieuwe ontwikkelingen, inzichten en nieuwe technieken altijd constanten zullen blijven, ook in de accountancy- en administratiebranche.

Peter Paul Cornielje vervolgt: “Vaardigheden en persoonlijke kwaliteiten hebben we stevig verankerd in ons onderwijsaanbod en niet alleen voor de hogere functies. Of je nu accountant, administrateur, fiscalist of salarisadministrateur bent, in alle gevallen mist kennis z’n doel als je niet vanuit de theorie de vertaalslag kunt maken naar de adviespraktijk. Juist goed ontwikkelde vaardigheden op elk niveau zijn hierbij zeer belangrijk om een waardevolle bedrijfsadviseur te kunnen zijn”.

NIFA vindt dat het volgen van onderwijs plezierig moet zijn, dat studenten en cursisten moeten worden uitgedaagd en dat iedere student of cursist zich gehoord moet voelen. Dat doen ze onder andere door de dagelijkse praktijk continu te betrekken bij de theorie, door te werken in kleine groepen en gebruik te maken van hedendaagse technische middelen, waardoor iedere student en cursist die aandacht krijgt die nodig is.

Op die manier wil NIFA een bijdrage leveren aan de doelen die studenten en cursisten zichzelf hebben gesteld. En zoals Cornielje aangeeft: “Dat doen we met enthousiasme, passie en met docenten uit de praktijk”.

Waarom een NIFA incompany cursus of training

• Geeft een hoger rendement dan een open training
  • Leerdoelen zijn afgestemd op organisatie­doelen
  • NIFA incompany training is maatwerk
  • Behandelt bedrijfsspecifieke vraagstukken
  • NIFA incompany voordeliger

Vul onderstaande gegevens in en wij nemen contact met je op. Je kunt ook via de chat je vraag stellen.